Bemutatjuk, kié a világ egyik legmenőbb munkája

Rebecca Quiñonez eddig 50 országot látogatott meg a Zacapa rum utazó nagyköveteként. Világsztároknak is tartott már kóstolást.



A nicaraguai származású, mindig mosolygós és dinamikus Rebecca Quiñonez karrierje régóta a prémium szeszesitalok körül forog. Dolgozott többek között a híres Moet Hennessynek Kaliforniában, később pedig a Johnnie Walker portfóliójának kialakításában segédkezett. Ezután Miamiba költözött, hogy a Jose Cuervo és Don Julio márkákat népszerűsítse.

A Zacapa rummal kapcsolatos első tapasztalatait Latin-Amerikában szerezte, kezdetben csak a Karib-térségért volt felelős. Pályájának következő fázisaként két évre Kínába költözött, az ottani hatalmas piacon is nagyot lendített az ital ismertségén és értékesítési számain. Utána visszatért Miamiba, és még feljebb lépett: a Diageo cég globális márkanagykövetévé nevezték ki.


Feladata mindenhol hasonló: elegáns szállodákban és éttermekben tart kóstolással egybekötött vacsorákat és termékbemutató előadásokat. Jól hangzik, ugye?

Mi az a Zacapa?
Idén ünneplik a 40. évfordulóját annak, hogy Guatemalában először kortyolhattak bele a helyiek ebbe az azóta világhírűvé vált párlatkülönlegességbe. Magyarországon egyelőre nem annyira ismert, pedig körülbelül másfél éve a Zwack jóvoltából már nálunk is kapható, és egyre népszerűbb a különleges italok kedvelőinek körében. Fő jellegzetessége, hogy a rumok többségével ellentétben nem melaszból, hanem a frissen betakarított cukornádból, pontosabban az elsőként préselt „szűz cukornád-mézből” készül, ettől sokkal egyedibb és gazdagabb az íze. Lepárlás után 2300 méteres tengerszint feletti magasságra szállítják, és itt érlelik. A „felhők felett”, a hűvös, párás hegyi környezetben sokkal alacsonyabb a hordón keresztüli elpárolgási veszteség, így több értékes rum marad a hordókban.
A Zacapa öt alkalommal nyerte meg a legrangosabb nemzetközi párlatversenyt, ennek köszönhetően egyedüliként bekerült a „Hall of Fame” örökös bajnok kategóriába. Ma már világszerte több mint 120 országban forgalmazzák, sok híresség is kedvenc italainak egyikeként emlegeti.

Rebecca a közelmúltban hozzánk is eljutott: európai "road show-jának" keretében

Zágrábból érkezett Budapestre, majd két itt töltött nap után Prágába ment tovább. Onnan pedig Pozsonyba és Milánóba vezetett az útja, mielőtt visszatért otthonába. Azonban ott se sok időt tölt: pár hét után már repül is tovább Kolumbiába.

Előadása után négyszemközt is leültünk beszélgetni vele. Elsősorban arra voltunk kíváncsiak, hogy bírja a folyamatos utazással járó életformát, illetve mik a tapasztalatai: melyik országok a legnagyobb rumrajongók.

Elmesélte nekünk, hogy Latin-Amerikában egyértelműen a kultúra része a rumfogyasztás, szinte mindenki issza. Ezzel tulajdonképpen nem sok újat mondott, de útjai során váratlan meglepetésekben is bőven volt része.

A skandináv országokat például sokkal inkább whiskypártinak gondolná az ember, ennek ellenére ott is egyértelmű sikere volt a Zacapának. Japánban úgyszintén, sőt Dél-Afrikába látogatva is abszolút pozitívan fogadták, holott talán ezekre adta volna a legkisebb esélyt.



A márka legnagyobb rajongói pedig érdekes módon nem Guatemalában, sőt még csak nem is az Egyesült Államokban élnek, hanem Olaszországban. Itt ugyanis gyakorlatilag minden főétkezés után rengetegen fogyasztják.


Munkája során számos hírességgel is megismerkedett.

A Tribeca Film Fesztivál alatt az Oscar-díjas Adrien Brody-nak és Olivia Wilde-nak tartott privát kóstolást, de Leonardo DiCapriót is vendégül látta már.

Mint mondja, mindannyian nagyon jó benyomást tettek rá, és elsőre megszerették a Zacapa rumot.

A rumoskóla nem opció
A legtöbb rumnak erős az ize, az emberek többsége ezért valamivel keverve szokta inni. Magyarországon különösen elterjedt a Cuba Libre, vagyis a kólával kevert verzió, mások pedig a gyömbérre esküsznek kísérőként.
Rebecca arról viszont mindenkit igyekezett lebeszélni, hogy a Zacapát bármivel keverje. Ez ugyanis sokkal lágyabb ízvilággal rendelkezik, emiatt (és az exkluzivitásából kifolyólag is) érdemes teljesen tisztán fogyasztani. Esetleg jéggel, de semmiképp nem zúzottal, mert az hamar felvizezi: ha valamit, akkor egyetlen nagyméretű jégkockát ajánlanak hozzá.

Bár egy-egy városban alig néhány napot tölt, azt is nagyrészt munkával, így is hatalmas élményt jelent számára az utazó életforma. Imád előadásokat tartani és új embereket megismerni, legnagyobb sikernek pedig azt tartja, ha vendégei a márka rendszeres fogyasztóivá válnak.

A Zacapa jelenleg 122 országban kapható, ő pedig eddig 50-ben járt. Adja magát a kérdés: szeretne eljutni a többibe is? Mosolyogva válaszol: bízik benne, hogy előbb-utóbb erre is sor kerül majd.

Persze néha fárasztó az állandó úton levés, hiányzik neki az otthona, a barátja és a családtagjai is. De ezzel együtt sem cserélné le semmi másra a munkáját. Nem csodáljuk, hiszen ez több mint egyszerű állás: igazi szenvedély.



Forrás: szeretlekmagyarorszag.hu

Sponsor

Nincsenek megjegyzések